23 Ocak 2016 Cumartesi

Dekorasyon | Bu konuda bilmeniz gerekenler...

1. Kendinize bir Köşe ayırın

Hepimizin evlerinde en beğendiği, zaman geçirmeyi sevdiği, kurulduğu bir köşesi vardır. Benim yok diyorsanız yaratmanın vakti gelmiştir demektir. Bu koltuğunuzun bir köşesi, bir berjer veya cam kenarı olabilir, önemli olan bu köşede herşey uyum içinde olması, orada oturduğunuz zaman 'evet istediğim gibi oldu' diyebilmeniz.



2. Zamansız Seçimler

Mobilya eş seçimine benzer aslında :) Alırsınız, aman boşver simdilik kullanalım sonra değiştiririz denir ama o sonra gelmek bilmez. O yüzden eş seçimi kadar olmasada bu konudada özen gösterilmesi tavsiyemdir. Seçiminizi dikkatli yapın, sade renkler tercihleyin, böylece sıkıldığınızda Mobilya değil dekorasyon değiştirebilirsiniz.



3. Çiçekler kullanın

İnanın bana çiçeklerin Dekorasyon konusunda etkisi çok büyük. Farklı saksılar, farklı bitkiler, kaktüsler, sukulentler ve bir bakmıssınız evinizde bambaşka bir hava yaratmışsınız. En önemlisi maliyeti gayet düşük Projeler bunlar. Bi düşünün derim.



4. Objeleri gruplandırın 

Dekorasyonu hepimiz seviyoruz, yoksa şuan bu yazıyı okumazdınız :) Sevdiğiniz vazoları, objeleri, mumları grup şeklinde yerleştirmeye ne dersiniz? Raflara sıra sıra dizmekle olmuyor bu işler desem? Deneyin! 3 lü gruplar şeklinde, konsol üstünde, vitrinde ve masa üstünde.

5. Işıklandırın

İstanbul da ev konusunda en sevmediğim konu - camlar çok az, binalar birbirlerine çok yakın. İsterdimki kocaman pencerelerim olsun, tüm gün odalar güneş ışığı alsın ama malesef :) Bizim evde gündüzleri bile belirli bir saatten sonra ışıklar yakılır. Aynı sorunla karşı karşıyaysanız tem çözüm bol bol aydınlatma. Tek bir tavan lambası yerine farklı köşelere lambader, küçük avizeler yerleştirin ve bu şekilde odalarınıza derinlik katın.



6. Evim güzel evim ( Benim evim ) 

Evet ben kesinlikle bu kafada bi insanım. Hiçbir zaman başka insanların sözünü dinlemeyin ev konusunda. Orada siz yaşıyacaksınız, sizin yuvanız, geri çekilme alanınız orası. Bunu sakın küçümsemeyin, aman o hediye getirmiş koymasam üzülür deyip ağlıya ağlıya evimde sevmediğim vazolarla boğuştum ben :) Bu kafadan kurtulmak zor olsada kurtulun, sevmediğiniz Parçaları kaldırın, hatta atın, bir daha geri gelme şansı olmasın :)

7. Bol bol değişiklik

Evet en önemli önerilerimden biri de bu! Değişik bir Kırlent, farklı vazolar, hadi farklı bir mum, bunlar herkesin evinde yapabileceği, çok düşük maliyeti olan Projeler. Gidip 200 tl ye bir tasarım Kırlenten bahsetmiyorum, bazen pazarlarda bile okadar hoş Ürünler görüyorum ki 10 - 20 tl. Hatta bir gün sizinle böyle düşük fiyatlı bir Dekorasyon Gezisi yapalım :)

8. Kumaşlara da özen gösterin

Kumaşın etkisini unutmamak gerek, bazen güzel bir örtü, bir Perde veya bir nevresim evinizde bir yenilik yaratabilir. Zevkinize uygun seçimler yaptığınızda bundan büyük mutluluk duyacaksınız :)

9. Fikir hırsızlığı yapın

Evet yanlış okumuyorsunuz, burada size hırsızlığı tavsiye ediyorum. Sevdiğiniz Oteller, Restoranlar sizin için ilham kaynağı olabilir. Genelde bu tarz mekanlarda ciddi anlamda bu işin ustaları olan Mimarlardan yardım alınır. Yani bundan sonra etrafınıza daha dikkatli bakın, beğendiğiniz Fikirler olursa bunları evinizde mimara gerek duymadan uygulayabilirsiniz :)

10. Düzene önem gösterin

Sanırım benim için en zor olan konu bu :) Bazen ara ara bi düşüşlerim oluyor, dönüp evime bakıyorum, bu ne yaaa, yine saldın kendini ev iyice karıştı kalk kullanmadıklarını at, evi düzenle diyip şöyle bi silkeleniyorum :) Dekorasyonda uyum kadar düzen de önemlidir benden demesi.



Hiç yorum yok: